بعضى عبادت را تنها در نماز و ذكر و دعا مىدانند و بعضى در شعر خود مىگويند: «عبادت به جر خدمت خلق نيست» در اين دو تفكر افراط و تفريط است.
نمونه افراط و تفريط در همه جا و هميشه بوده است. يكى از بيستون نام مىبرد و يكى از چهل ستون يكى در شناخت امام غلو مىكند و يكى امام را يك فرد عادى مىداند. يكى از وظايف انبيا جلوگيرى از انواع افراط و تفريط است. در اسلام عبادت به هر كارى كه رنگ الهى داشته و براى خدا باشد، گفته مىشود، گرچه بنّايى و كارگرى باشد. چنانكه حضرت ابراهيم و اسماعيل پس از آنكه بنّايى كردند و پايههاى كعبه را بالا بردند، از خدا خواستند كه كارگرى آنها را قبول كند. «و اذ يرفع ابراهيم القواعد من البيت و اسماعيل ربّنا تقبّل منّا»( بقره، 127.)
آرى، در ديد ما نماز و روزه عبادت است، امّا از ديدگاه قرآن، كارگرى ساختمانى هم كه براى خدا باشد، عبادت است
نظرات شما عزیزان:
موضوعات مرتبط: خدا
تأثیر نماز بر عفونت های گوارشی
اثر تجدید وضو
مسواك و وضو
امام رضا و نماز در وسط مناظره
قبولی و ارتباط اعمال با پذیرش ولایت
توصیه آیت الله ضیاء آبادی برای نماز خوان شدن فرزندان
مواردی که تاخیر نماز بهتر است
آیا صحیح نماز می خوانیم؟
خواندن نماز قضا در سفر
طب قرانی
نماز باران
من قبلا اگه دقيقه اي نمازم دير ميشد عصباني ميشدم ولي مدتيه كه تعصبم به نماز كم شده چند ماهه كه نماز
چراقرآن فرموده يقيمون الصلاة ونگفته يقرئون الصلاة؟
بنده درنماز براي تمام شدن خيلي عجله ميكنم چكاركنم نمازرابا حوصله اقامه كنم. اجركم عندالله؟
دعای بعد از نماز
چه کنیم در نماز حضور قلب داشته باشیم؟
نماز وسیله محو گناهان